Handelsbetingelser
Generelle oplysninger om Evigeblomster.dk
Evigeblomster.dk ejes og drives af
Synnejysk Invest ApS
CVR nr: 42321249
Vestervang 15, 6261 Bredebro
info@evigeblomster.dk
Salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på
køb af varer på evigeblomster.dk til levering i Danmark, Dog ikke Grønland og
Færøerne, medmindre andet er aftalt.
§1 Bestilling og betaling
Du vælger de varer, du ønsker at købe og lægger dem i
“kurven”. Helt frem til betalingspunktet har du mulighed for, at rette i din
kurv, hvor du løbende har mulighed for at tjekke prisen samt indholdet i
kurven. Alle priser hos Evigeblomster.dk er Inklusiv den obligatoriske danske
moms. En eventuel pris for levering vil også tydeligt fremgå når du når til,
hvor du skal indtaste dine leverings- og betalingsbetingelser.
Når du er klar til at bestille, klikker du på kurv,
hvor du indtaster dit, navn, adresse, e-mail, telefon nr, betalingsform og
leveringsform.
Beløbet for varerne og eventuel forsendelse trækkes
først, når varen afsendes. Hvis der er tale om en dellevering trækkes kun det
beløb svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og
tastefejl på hjemmesiden og forbeholder os den fulde ret til at annullere
ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en
kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Købsaftalen er dog først
bindende når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.
Sikker handel hos Evigeblomster.dk
Hos Evigeblomster.dk gør vi brug af SSL kryptering.
Det betyder at alle data der afgives i forbindelse med køb, KUN kan læses NETS.
Det betyder, at Evigeblomster.dk ikke har mulighed for at læse disse data. Det
er din sikkerhed i højsædet.
§2 Levering og fragtomkostninger
Vi sender til Danmark.
Den forventede leveringstid er 1-2 hverdage (Danmark),
såfremt varen er på lager. Inden du køber varen vil det fremgå om vi er
leveringsdygtige på den pågældende vare.
Leverancen sker i samarbejde med GLS. Dette sker
typisk efter kl. 16.00 på privatadresser, afhængig af hvor i landet du bor. Er
du ikke hjemme, vil der blive lagt en seddel med yderligere
informationer.
Adressen hvor leveringen skal finde sted, bestemmes i
forbindelse med købet, og er altså den adresse der her bliver opgivet ved
ordren.
Skulle den leverede ordre afvige fra det bestilte, i
form af fejl/mangler, bedes du kontakte os umiddelbart efter leveringen. Det er
vigtigt at du ved leveringen tager billeder af pakken/brevet, for at kunne
dokumentere eventuelle skader på pakken/brevet.
Fragtomkostninger vil fremgå af det samlede beløbe der
skal betales af kunden.
Såfremt pakken skal stilles ved døren, skal der
oprettes en flex aftale hos GLS.
§3 30 dages fortrydelsesret
Når du handler hos Evigeblomster.dk har du 30 dages
fortrydelsesret, hvor du kan melde til os, at du fortryder dit køb og ønsker at
returnere varen til os.
Såfremt, at en vare ikke vil være omfattet af
fortrydelsesretten, vil dette naturligvis fremgå.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget
din vare. Hvis fristen udløber på en helligdag forlænges fristen til den
følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen kun håndtere varen så du kan
fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungere på.
På nogen varer er der ikke fortrydelsesret, eller man
kan miste fortrydelsesretten.
Varer som Parfume, skønhedsprodukter eller andre
produkter, som er indpakket i fx folie, eller har en form for plombering, vil
fortrydelsesretten bortfalde, hvis dette / disse er brudt.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved
en tydelig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen
af varen.
§4 Returnering
Hvis du fortryder dit køb, skal varen tilbagelevere
til:
Evigeblomster.dk
Vestervang 15, 6261 Bredebro
Danmark
Ved tilbagelevering har du den fulde ansvar for, at
varen / varerne er forsvarligt indpakket. Ansvaret for varen / varerne er
nemlig dit ansvar, indtil vi modtager den / dem.
Du står selv for udgifterne ved tilbageleveringen, når
du fortryder dit køb.
Vi forventer, at du sender varen / varerne hurtigst
muligt efter, du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du
skal sende retur senest 30 dage efter, du har fortrudt.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller
pakker uden omdeling.
Dokumentation for dit køb samt returformular.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller
anden dokumentation for dit køb. Derudover vi det lette ekspeditionen, såfremt
du vedlægger en returformular, hvor du angiver en begrundelse for din retur, og
hvad du ønsker af handling fra Evigeblomster.dk
Tilbagebetaling:
Når vi modtager varen, tjekker vi den og du vil få
tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt for købet.
Beløbet vil altid blive overført til det samme
betalingsmiddel, som er brugt ved betaling af ordren. Dette betyder, hvis du fx
har betalt med Kort, tilbageføres beløbet til det samme betalingskort, som du
brugte ved købet.
Bemærk:
- Du kan miste dit købebeløb, helt eller delvist.
Dette sker, hvis varens værdi er forringet. Dette kan fx være: - Du reelt har taget varen i brug,
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret
for den, - Du har håndteret varen på anden måde, end det var
nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde,
som de fungere på, - Du har ikke fulgt de begrænsninger i
fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
§5 Reklamation 24 måneder
Dit køb er omfattet af købelovens 24 måneders
reklamationsret, herunder mangelreglerne. Dette betyder, at du få en vare der
er mangelfuld vare, repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen,
afhængig af den konkrete situation.
Det er naturligvis et krav, at reklamationen skal være
berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor en rimelig tid efter, at du
har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som
muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail: info@evigeblomster.dk
Varen skal sendes til:
Evigeblomster.dk
Vestervang 15, 6261 Bredebro
Danmark
Når du returnere varen bedes du samtidig så detaljeret
som muligt oplyse, hvad problemet er.
Berettiget reklamation.
Ved en berettiget reklamation, refundere vi dine
rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis ikke den er
berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger
til returnering af varen efter undersøgelsen, ligesom vi kan opkræve dig et
gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på 250 kr +
moms.
Husk at ved tilbagelevering har du den fulde ansvar
for, at varen / varerne er forsvarligt indpakket. Ansvaret for varen / varerne
er nemlig dit ansvar, indtil vi modtaget den / dem.
Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
eller lignende.
§6 Persondata
For at kunne handle hos Evigeblomster.dk skal du som
minimum oplyse:
- Navn
- Adresse
- Telefon / mobilnummer
Overstående data bliver gemt med
oplysninger om hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det
regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter
oplysningerne slettes.
De overstående data, vil dog ikke blive slettet, hvis du har valgt at oprette
dig som kunde eller til at modtage nyhedsbreve fra Evigeblomster.dk
Oplysningerne videregives eller sælges
ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering
eller et helt eller delvist salg af virksomheden.
Som kunde har du mulighed for at få indsigt i vores
data registrering om dig, og gøre indsigelser jf, lov om behandling af
personoplysninger. Dette skal ske på mail: info@evigeblomster.dk
§8 Cookies
Ved at benytte Evigeblomster.dk accepterer du, at vi
bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer
for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne
genkende computeren. En cookie er ikke et program og indholder ikke virus.
§9 lovvalg
Køb af varer på Evigeblomster.dk er undergivet dansk
ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole..